30.8.2014

Mitäkö minulle kuuluu?

Ellu on höpöttänyt sitä sun tätä ja nyt on mun vuoro kirjoittaa. Voisin kertoa tämän teille tanskaksikin, mutta koska olen jo monta vuotta asustellut Suomessa, ajattelin käyttää maan kieltä. Näin elokuun loppu vaiheilla on hyvä muistella kulunutta kesää ja aurinkoa <3

Kesäni on ollut loistava aikoihin! Toki jalkani oli pitkään todella kipeä vaikka sitä yritettiin hoitaa. Lääkärissäkin käytiin ainakin kaksi kertaa kesän aikana. Ötököitä on ollut aivan valtavasti ja minulle puettiin päähän vielä tyhmä seepra pipo ja myrkkyä on ruiskutettu. Hirmuisesti on myös kutittanut! Ja koska olen hinkannut itseäni pitkin pihaton seiniä, kengittäjä laittoi ryntäisiini ja häntääni pahan hajuista tervaa, mutta kumma kyllä, se auttoi!!!
20.7.2014
Loistavaa on ollut myös se, että olen saanut olla kavereiden kanssa laitumella! Ensin jouduin olemaan koko ajan yksin, pääsin kyllä laitumelle. Onneksi kuitenkin pian tajuttiin että voinhan minä poikien kanssa viettää päivät! Sain hetkeksi myös yökaveriksi Sailan, mutta koska en uskaltanut levätä kunnolla, jouduin taas olemaan yksin. Lopuksi vaihdoin pihattoa, jossa asustelen edelleen. Ennen siellä asui Hopo ja Peikko, sitten Peikko muutti muualle. Päivisin Peikko ja uusi hevonen Tare oli meidän kanssa laitumella.
Tässä me pojat laitsalla 20.7.2014
Nykyisen olemme Hopon kanssa kahdestaan yöt ja päivät. Pääsemme jatkuvasti myös laitumelle, pitkään aikaan siellä ei kuitenkaan ole ollut kunnolla ruokaa, joten olemme päässeet iltaisin kauemmaksi syömään kunnon vihreää! Kesästä täytyy osata nauttia, se on kuitenkin vain kerran vuodessa.
Samoin kuin ystävistä! 25.8.2014
Minä ja Hopo rehevämmällä laitumella 23.8.2014
Mikäs tässä kun luottamus kohdallaan, naapurin mummo vahtii untamme. 19.7.2014
Ja mitä liikuntaan tulee, niin olen liikkunut enemmän kuin milloinkaan! Samoin selässäni on käynyt kesän aikana enemmän uusia ratsastajia kuin moneen vuoteen yhteensä. Olen myös muistanut juksata heitä välillä! Mukavinta on ollut mennä maastossa lujaa, sen jälkeen kun jalkani kokivat ihmeparantumisen. Yhtenä lauantaina pystyinkin liikkumaan täysin normaalisti! Sillä viikolla toki kävimme lääkärissä ja jouduin viettämään yhden yön yksin. Toki on ollut mukavaa kun olen saanut kantaa pieniä ratsastajia selässäni tai kärrytellä heitä ja silloin olen saanut aina paljon rapsutuksia ja haleja! Kerran jopa annoin heidän tulla luokseni kun makoilin.
Yö yksin. 22.7.2014
Satulan sovitus päivänä mua kiinnosti näin paljon! 19.8.2014
4h retkellä laavulla Riinan kanssa. 30.8.2014
Olen käynyt myös muutaman talutuskeikan tekemässä, joiden palkoilla Ellu on ostanut minulle back on track suojia ja maksanut kengityksiä. Kuulemma oli mun vuoro tarjota! Olisin ite halunnut vain porkkanoita ja banaaneja, kuulemma niin isoilla summilla ei voi ostaa vaan herkkuja... aika tyhmää vai mitä?
Tupaswillassa keski-aika markkinoilla 15.6.2014
Huippua on ollut myös käydä uimassa! Tai ennemminkin kahlaamassa, koska en oikein uskalla uida kuin pieniä pätkiä ja vain jos Ellu pitää minusta huolen. Kerran olen myös päässyt hyppäämään esteitä ja se vasta mukavaa olikin! En ymmärrä miksei niin voitaisi tehdä useammin kun kerran on kenttä ja hyvät esteet.
Kesän ensimmäinen kahlaus. 29.6.2014
Tämän kesän avulla jaksaa oikein hyvin tulevan talven pakkaset, lumet ja kuivaheinät! Toiveissa yhtä ihana kesä ja kaverit ensi vuonna. Ensi viikolla on kuulemma aika sanoa heipat Hopolle ja muille, ikävä tulee, mutta eiköhän me vielä nähdä! Unelmissa ainakin.
Rakkain laidunterveisin Petteri. 20.8.2014

1 kommentti:

  1. Uus blogi edellisen sijaan janitajagina.blogspot fi

    Meillä ajankohtaisena myös painon pudotus ja kiinteytys! :)

    VastaaPoista